Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

ΥΠΠΕΘ: Απόφαση Καταγραφής και Αναβάθμισης Ψηφιακών Υποδομών Σχολείων



[...]Αποφασίζουμε Τροποποιούμε και εγκρίνουμε στο σύνολό τους το κατάλογο των προς προμήθεια ειδών εξοπλισμού Τ.Π.Ε. για τις ανάγκες των δομών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, το πίνακα ενδεικτικών τιμών αυτών και τις τεχνικές προδιαγραφές τους ως εξής:[...]

Τ.Π.Ε. και γνωστικά αντικείμενα

Πολλοί εκπαιδευτικοί θεωρούν πως η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών στην εκπαίδευση σχετίζεται με τη φύση του γνωστικού αντικειμένου και επιμένουν πως δε μπορεί να γίνει σε όλα τα μαθήματα. Ρίχνοντας μια ματιά παρακάτω, συμπεραίνουμε πως αυτό δεν ισχύει.
http://photodentro.edu.gr/aggregator/

Εκπαιδευτικά λογισμικά

Πληθώρα εκπαιδευτικών λογισμικών μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός μαθησιακού και αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος. Παρακάτω, παραθέτονται μερικές προτάσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στην ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική διαδικασία.

http://ts.sch.gr/software

Αξιοποιώντας παιδαγωγικά τη χρήση των Τ.Π.Ε.



Η χρήση των τεχνολογιών στην εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που ευνοεί τη μάθηση με βιωματικό τρόπο, την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στην οικοδόμηση της γνώσης και την συνεργατική μάθηση.

http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Parousiaseis/Paidagogiki_axiopoiisi_ton_TPE_sto_dhmotiko_sxoleio.pdf

Brain Breaks


Η τεχνολογία στην εκπαίδευση μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα  στην τάξη και για σκοπούς που δεν είναι αμιγώς μαθησιακού χαρακτήρα...τι εννοούμε με αυτό; Όταν τα παιδιά κατά την διάρκεια της διδασκαλίας, αρχίζουν να εμφανίζουν σημάδια κούρασης, απόσπασης προσοχής (ή αλλιώς  στην  γλώσσα των εκπαιδευτικών "δεν προσέχουν στο μάθημα") κλπ, τότε συνιστάται ένα διάλειμμα εν μέσω μαθήματος ...πριν από το κανονικό διάλειμμα
Δείτε (μεταξύ άλλων) το πρώτο βίντεο από το σχετικό άρθρο που παραθέτουμε στον ακόλουθο σύνδεσμο
Εναλλακτικό σχολείο στην Αγία Φύλα – Brain Breaks! (vids)

Ακόμα και η χορευτική μουσική (αν υπάρχει τέτοιας όρος στον χώρο της μουσικής) που παίζει από το κινητό του εκπαιδευτικού ή μέσω ενός διαδραστικού πίνακα μπορεί να εξυπηρετήσει αυτόν τον σκοπό...